lördag 9 juni 2012

Lördag V.23

Denna veckan har jag inte haft möjlighet att åka till huset alla dagar. Så det var med en ny spänning jag åkte till huset i dag för att se vad som hänt. Med tanke på att det var en röd dag mitt i veckan så har det gått bort en dag också... Det var ialla fall vad jag trodde tills jag träffade en granne som berättade att det hade varit hantverkare och jobbat på nationaldagen.?
När vi kom ut till huset var elektrikern där och jobbade (på en lördag!). Han berättade då för oss att han kopplat in vad han kan koppla in då snickarn och målaren inte är färdiga överallt, tex i fönstren i vardagsrummet saknas det fönsterkarmar/smygar och det är inte målat överallt. Tak i badrum är inte klart osv...
Men belysning i skräp/klädkammaren hade han minsann ordnat :-)
Han visade också belysningen i fönsterspottarna. vilket var svårt att se i dagsljus. Vi får åka ut en kväll och testa om vi vill se det.
Nisse som elektrikern heter känner vi oss supernöjda med, han känns helt klart stabil.

Snickaren hade också tagit bort väggen som fläktkåpan skall sitta på och kapat bort en bit av taket, jag antar då att dom var överrens med mig att det inte var så bra centrerat? Däremot så är jag inte helt säker på hur dom skall lösa det?

Badrummet på övre plan har dom kommit lite längre med, nu är bastuväggarna kaklade också..

Två av våra nya grannar som skall få sitt hus levererat V.34 kom och knackade på dörren, dom ville se hur långt vi kommit och hade lite frågor och funderingar. Det är roligt nu när vi kan hjälpa andra med det vi själva ville få hjälp med när vi startade och frågorna är ungefär detsamma ;-)

Gör om gör rätt


Spottar i halltaket


På nära håll


Badrum övre plan


Taget från andra hållet ut mot allrum


Duschhörnan ska vara i det svarta


Reperation av badrum på nedre plan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar